Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-18, 16:34   #50
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du se «Utøya 22. juli»?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Er en film nødvendigvis underholdning i den forstand at man skal kose seg med den?

Jeg har reagert litt på dette før, og da nå også i forbindelse med denne filmen. Kritikken går på at det lages underholdning av en tragisk hendelse. Men trenger en film være laget for å underholde, og ser man nødvendigvis en film for underholdes? Da gitt at begrepet underholde er positivt og noe man gjør for å ha det moro og trives.

I mitt hode så kan en film være noe helt annet enn underholdning. Den kan være informativ, opplysende, etc, og jeg trenger ikke se en film for å kose meg og ha det moro. Jeg ser vel mer på en film som dette som en dokumentar enn en underholdende film, selv om det ikke er er ordentlig dokumentar.

Her skrev du mye klokt syns jeg. Jeg har tenkt i disse baner etter at jeg skrev at jeg ikke skal se filmen. Konklusjonen min nå er at jeg nok kommer til å se den. Hvem jeg skal se den med er er åpent spørsmål.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat