Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-18, 11:43   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.796
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Jeg kjenner ingen, hverken voksne eller barn, og tror ikke jeg har lagt merke til noen på skolen eller i nærmiljøet heller.
Der vi bodde før (for over ti år siden) var det mange voksne med psykisk utviklingshemning. De bodde i egne leiligheter så de var jo veldig selvstendige selv om de hadde daglig tilsyn. Jeg husker spesielt den hyggelige mannen som bodde i samme etasje som oss. Han var redd for å ta heisen alene og pleide å vente på meg hver morgen så vi kunne ta den sammen og skravle litt før vi gikk hver til vårt. Det var alltid en fin start på dagen.

Som Luftslottet sier fødes det vel stadig færre med medfødte utviklingshemninger. I Danmark begynte de å tilby alle tidlig ultralyd for noen år siden. Etter det har tallet på barn født med Downs syndrom falt drastisk siden så godt som alle tar abort hvis barnet får påvist det. Det må jo skape et enormt press på de få som i utgangspunktet ønsker å beholde barnet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat