Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-20, 11:59   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

I min familie er den tradisjonelle julemiddagen rype og ribbe. De to kjøtt-typene utfyller hverandre veldig godt - rypekjøttet smaker sterkt og er nokså tørt, og gir en spennende kontrast til det feite og nokså milde ribbekjøttet. I år virker detdessverre å være veldig vanskelig å få tak i rype, i alle fall i Tromsø. Siden vi har spesialbestilt ribbe fra frilandsgris har vi ikke lyst til å droppe den delen av måltidet, men det er ikke alle gjestene som liker svinekjøtt og jeg har derfor veldig lyst til å finne et alternativ som kan gå sammen med svinet. Noen forslag? (Jeg har tenkt på reinsdyrsteik. Litt dumt fordi vi pleier å ha det på nyttårsaften, men kanskje det hadde gått an å gjøre noe annet med reinsdyrkjøtt?)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat