Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-18, 20:38   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dekk som er blitt til slicks på bare noen måneder???

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Og så stusser jeg på hvorfor kjøpe nye dekk til en ett år gammel bil? Eller har dere kjørt flere hundre tusen allerede? Tviler.

Nei, det i seg selv er litt rart da, men vi har kjørt litt altså... Fikk bilen i mai 2017, med nye sommerdekk. Byttet hos dekkhotellet vårt tidlig i mai 2018, de sa ingenting om slitte dekk (og de pleier å være gode på slikt). På service i juni 2018 hadde bilen gått nesten 40 000 (vi kjører mye), og da fikk vi beskjed hos merkeverkstedet at vi måtte ha nye sommerdekk, de var helt utslitte. Så da fikk vi nye nå i juni, det kostet nesten 18000 for fire dekk. Da sjekket de også at hjulene sto riktig (fordi jeg stusset over slitasjen på den forrige), og da var alt der det skulle være. Men noe er rart her, for siden da har vi kjørt vel ca 10 000 km, og det samsvarere overhodet ikke med slitasjen på det ene dekket. Så noe er rart. Enten har de glemt å bytte det dekket (usannsynlig), eller så er det noe feil med selve dekket (kan det skje?), eller så er det noe teknisk feil med bilen som gjør at den sliter ett dekk relativt jevnt men altfor fort.

Nesten så jeg er mere spent på hva de finner ut i morgen enn irritert over problemet. Noe sier meg at det ikke blir jeg som betaler dette!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat