Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-21, 10:08   #41
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med REN-produkter?

Ok, så jeg ga hudpleierne hos meg oppdraget, og de kom opp med følgende (fra venstre):

Alltid bruk en god skrubb for å få tilbake gløden og sunnheten i huden din. Alt for ofte glemmer vi at ved å putte gode produkter på "gammel" hud, få kan vi mindre effekt. Huden ser gusten ut. Denne skrubben inneholder fruktsyrer, i tillegg til små korn, og bør brukes et par ganger i uka på ansikt og hals på hud som bare trenger en oppfriskning, evt bryst/rygg. Vi bruker denne som en "familieløsning". Lillebror er i den typiske kviser ansikt og rygg/bryst-fasten, og bruker denne i dusjen, jeg bruker den ca annenhver dag, men jeg har også en hud som tåler alt og må holdes i sjakk pga talg og urenheter.

Ansiktsvask er avgjørende i forkant av aktive produkter morgen og kveld, og denne inneholder c-vitamin og kan brukes av alle hudtyper. Den hjelper til med gløden og klarheten i huden, Den er fantastisk drøy, og du trenger bokstavelig talt bare bruke en halv ert ved hver vask.

Dagkrem fra samme serie, med c-vitamin og solfilter. Jeg har ikke brukt denne selv, da jeg ikke kan bruke vanlige dagkremer (alt blir for fett), men jeg vet at flere av kollegaene mine bruker denne - også de med tørr hud.

Det grønne serumet sier de at du skal bruke på problemområdene (haka) på kvelden. Det inneholder retinol, og hjelper til både med cellefornyelse og øker collagenproduksjonen. I tillegg til at det kan bekjempe akne. Jeg har selv brukt dette produktet i hele ansiktet, og elsker at det trekker kjapt inn!

Det lilla serumet er en fuktbombe, og skal brukes morgen og kveld. På dagen under dagkremen, på kvelden over det grønne serumet og som en nattkrem i seg selv.

Dette er anbefalingene fra dem, men jeg slenger inn at jeg bruker Vivcy 89 fuktserum selv, og det er helt fantatisk - og til en annen pris. I tillegg har LA Roche Posay kommer med et punktserum for uren hud, som også er super på urene punkter i ansiktet. Du har også Effaclar Duo til samme formålet. Begge disse siste produktene har primørt uren hud som fokus, mens det grønne serumet til Murad har i tillegg strammende og fornyende effekt.

Det er ingen grunn til å ikke bruke ulike serier, og jeg har flere favoritter fra ulike produsenter. Det er heller ikke alltid en sannhet at dyrt er best. Jeg har produsert nok kremer og salver selv, til å vite at baseproduktene er ganske lite uavhengig hva som står på krukkene. Det er bare å mikse seg fornøyd, og huske at vinterhuden trenger annen hjelp enn sommerhuden. Jeg er også veldig glad i pumpeflasker fremfor krukkeløsninger, men hvis du velger det siste så bruk i det minste en bomullspinne eller spatel. Bakterieveksten i en kremkrukke på badet kan være ganske betydelig.

Når det kommer til øynene, så er det aller viktigste egentlig å være konsekvent, dytte kremen forsiktig fra innside til utside, og evt under øyebrynet. Aldri på lokket, og aldri mye. For litt fornyelse og motvirkning av kråketær, ville jeg valgt noe med retinol - men bare fukt etc vil også hjelpe hudens spenst.

Mange produkter er rimeligere i apotekenes nettbutikk, så jeg vill sjekket ut prisen der først og gått for klikk og hent.

Håper dette var til litt hjelp

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hudpleie.jpg (744,7 KB, 84 visninger)
__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat