Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-16, 16:04   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinne er kvinne verst - en slags spinnoff

Jeg synes det var en svært uinteressant kronikk, tenkte mitt om NRK som ga henne spot-en, og ignorerer så godt som mulig utseendefokuserte bloggere.

Ellers er det vel ikke så rent sjelden at testosteron får skylda for krangling og slåsskamper, og man går ut i fra at gutter er bråkete og fysiske på grunn av at de er gutter alene. Kjønnsrollestapping er frustrerende uansett hvilken vei det går, og jeg vil påstå at det absolutt går begge veier, i hvert fall for de som fortsatt er barn.

En greie jeg kom til å tenke på her om dagen, da: Det er en kvinne på min alder som er på vei inn i en posisjon som kan fremstå truende for min jobbposisjon. Jeg har merket meg at folk har blitt litt varsomme med å nevne navnet hennes i nærheten av meg, og er opptatt av å fremheve negative ting i arbeidet hennes. Slik posisjonering og tull har jeg blitt for gammel for, og valgte nå å ta litt overtydelige steg for å motvirke, type legge til som venn på fjesboka, sørge for å fremsnakke, "flott med flere kvinner i vår type jobb", og ikke bidra til "bitchinga", som det jo så pent heter.

Jeg tror neppe en mann hadde tenkt at han måtte motvirke kjønnsstereotypiene og gjøre et poeng ut av det, lissom. Og det er ikke så rent lite frustrerende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat