Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-16, 00:36   #61
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratis buss til bilister på dager med ekstrem forurensing

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vel, jeg syns forebygging av disse dagene hadde vært langt bedre. Jeg tror ikke det funker. Det er jo ikke en gulrot som får folk til å ta bil i stedet, kun når det allerede hadde blitt ille. Jeg hadde ikke blitt sur om man hadde dinglet gulrøtter for å få folk til å ta kollektivt oftere, men jeg syns det er idiotisk å belønne bilkjørere med gratis buss når de først har ødelagt lufta, samtidig som de ikke gjør en dritt for dem som allerede bruker kollektivt, til tross for at det tar lengre tid og er ubekvemt. Ingen utbygging av bussrutene inn til byen, og dyrere billetter.

Med en gang verdiene synker, kjører bilistene igjen.

Ja, bilistene kjører igjen med en gang verdiene synker. Men hva har det med dette tiltaket å gjøre? Hensikten her er jo utelukkende å gjøre det mulig for veldig mange Osloborgere å kunne bevege seg ute på disse få dagene i året det er høye verdier. Dette var det vel rent politisk flertall for tror jeg (utenom Frp sikkert)

Hvordan kan det være idiotisk å belønne bilister med gratis buss hvis det betyr så mye for så mange mennesker med sykdommer? Det var jo mange barn som ikke kunne gå på skolen også i vinter på disse dagene. Jeg synes definitivt prioriteten her ligger på riktig sted. Takk og pris for at hensynet til mennesker som bor i Oslo veier tyngre en bilister.

Ruter har forøvrig økt tilbudet betraktelig de siste årene så vi får flere avganger og bedre tilbud hele tiden til under en to-hundrelapp i uka hvis man har månedskort. Hvis man regner på gjennomsnittsinntekt så bruker vi ikke så lang tid på å tjene inn et månedskort. Jeg synes det er utrolig billig hvis man setter det i perspektiv.

Så kan jeg legge til at jeg står sammenklemt som sild i tønne på 31 bussen og 17 trikken daglig men busser og trikker går hvert 3-5 minutt så jeg synes ikke jeg kan klage!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 16-10-16 kl 00:43.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat