Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-19, 11:04   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster 20 kvm platting?

Jeg bygde platting på 25 kvm rundt inngangspartiet vårt i sommer. Bjelkelaget ligger på Lecastein, og den er bygd slik at den er i samme høyde som gulvet innenfor. Det er to trapper med ett trinn på hver. Alt i alt kom materialer, inkl Lecastein og bjelkesko på ca 7500,-.

For noen år siden bygde jeg tilsvarende platting på andre siden av huset. Denne er på vel 50 kvm og har blomsterkasser rundt som et slags rekkverk som går helt ned til bakken ved siden av terrassen. Her endte materialkostnadene på ca 12.000,- (4 eller 5 år siden).

Jeg har brukt standard terrassebord og impregnerte bjelker. Terrassebordene er ikke av den billigste sorten, men heller ikke av den dyreste. Jeg husker ikke dimensjonen i farten. Bjelkelaget er 2x6 tommer.

Dette er ikke en veldig vanskelig jobb, så det er fullt mulig å gjøre selv hvis man har tid og liker å drive med slikt. Ut fra prisene i denne tråden, ser det jo ut som det i høyeste grad er godt betalt å gjøre det selv. Morsomt er det også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat