Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-19, 12:44   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Nå så jeg på bompengekartet, og ser at for vår bomkjøring så blir det billigere enn i dag, selv med dieseldifferensieringen, så jeg er for.

Vi kjører til enkelte aktiviteter, enten fordi det ene barnets aktivitet innebærer voldsomme mengder utstyr, eller fordi det enkelte dager er den eneste måten vi kan få til felles middag på.

Vi velger å ikke kjøre til jobb, selv om det kunne spart en del tid - men kostet i parkering. Sykler og løper om sommeren, løper og tar buss om vinteren.

Jeg kan faktisk ikke annet enn å syns synd på FrP i dette. De har presset frem et GIGANTISK løft i infrastruktur, på vei, bane og annen kollektivtrafikk, men siden det nå en gang ikke hadde vært mulig uten pakkeløsninger og bomfinansiering, så får de ikke uttelling for det de har oppnådd, men får i stedet hele smellen når folk kjenner på pungen at det ikke er gratis.


Biltrafikken MÅ begrenses om byene ikke skal kveles, pluss at infrastruktur bør finansieres som en miks av skattepenger og belastning av bruk, så jeg ser ikke noen vei utenom.

Jeg syns at kollektivtilbudet vi har her er helt strålende, selv om det er elementer jeg kan syte over (det kan lett ta meg 45 - 60 minutter å komme meg de 5 km hjem med kollektivt fra der jeg jobber nå, og det er jo litt dustete. Insentiv til å sykle og løpe, da. )

Men det burde vært langt bedre togtilbud, og det er synd at det tar så pokkers lang tid før de får bygget det som trengs å bygges. Og: Ny t-banetunnel NÅ!


Jeg syns det er påfallende hva folk rundt omkring syns er "nødvendig kjøring". 2 km til jobb er gåavstand hvis du ellers er sunn og frisk, ærlig talt.



Jeg forstår frustrasjonen i Stavangerregionen, egentlig. Byplanleggingen der, både i regulering av boligområder og planlegging av infrastruktur, har vært totalt bak mål, og er en mye viktigere grunn til at boblen der kollapset, enn at oljeprisene falt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat