Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-17, 08:00   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsom familiefilm, store barn (9, 12 og 14)?

Oi. Jeg har alltid tenkt på mine unger som skikkelige filmpingler, men Forrest Gump reagerte de ikke på på den måten. Jeg tenker at det kommer litt an på hvordan det fremstilles, og at de er mer vare for grusomheter/ondskap enn ren action. Gutten med den stipete pysjamasen er et godt eksempel på en film de IKKE skal se.

Men når unger er klare for filmen, så synes jeg at den gir et spesielt godt innblikk i nyere amerikansk historie. Det ble jo mye interessant å prate om i etterkant. (Og så gjorde vi en østkysttur, og var innom den parken i Savannah hvor Forrest Gump satt og ventet på å besøke Jennie.)

Men ellers så er særlig snuppa sånn at det som faktisk har skjedd er langt tøffere å se enn det som er åpenlys fantasy. Kongens nei er en film med svært få skumle scener, men det er åpenlyst at det som skjer der faktisk har skjedd. Og det var ordentlig skummelt. Mens den siste Star Wars var helt problemfri selv om det var langt flere som vi så bli drept/skadet der.

Forøvrig - star wars må da kunne være ganske kult for dine unger, Polyanna?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat