Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-19, 17:28   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagring av "husholdnings/familiedokumenter" digitalt?

Her i huset har vi en fellesserver, satt opp lenge før skytjenestenes tid, med kataloger vi er enige om. Alle digitale fakturaer lastes ned samtidig som vi betaler og dermed slipper vi å lete opp i nettbanken de gangene vi trenger detaljer. Der har vi også kataloger for bilder, e-post, musikk, filmer osv. Jeg synkroniserer min harddisk (privat PC) på fellesserveren når jeg er ferdig med en økt, dermed har jeg det meste tilgjengelig også når vi befinner oss på steder med dårlig internettforbindelse, som f.x. der vi har hytta vår.

Backup: Automatisk nattjobb er satt opp, i tillegg tas det en manuell backup minst en gang i måneden, på et medium som lagres på Heltens jobb.

OBS: Denne løsningen går an fordi Helten jobber med slikt.

Vi vurderer et par betalingstjenester, men har ikke gjort noe ennå. Og nei, jeg har ikke navn. Jeg vurderer betalingstjenester som sikrere enn Google og andre gratistjenester, fordi vi da faktisk kan stille krav og har rettigheter som kunde. Lagring på norsk jord er et absolutt kriterium og at jeg kan ha utvalgte kataloger på min PC.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat