Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-18, 10:43   #174
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.471
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har heller ikke så mange. Jeg og mannen har til sammen sju vi er tante/onkel til (kjøper til alle, de er mellom 11 og 18), og mannen er i tillegg fadder til ei på 20 år, som han fortsatt kjøper gave til. I tillegg kjøper vi til våre to søsken hver, med partnere, foreldrene våre, hverandre og ungene. Muligens ett vennepar med deres to barn også. Så hjelper vi ungene med å kjøpe til hverandre, og til den motsatte forelderen, og til sine nærmeste venner. Men likevel, når jeg teller over dette så ser jeg jo at det er mellom 25 og 30 til sammen (varierer fra år til år om vi kjøper felles gave til parene vi gir til, eller om de får individuelle gaver, avhengig av hva vi finner på). Men det virker ikke så mye, fordi jeg ordner gave til "mine" og mannen til "sine".

I tillegg har mamma bursdag i løpet av advent, en av barnas kusiner har bursdag i romjula, både pappa, min stefar, og mannens søster har bursdag i løpet av de første fem dagene i januar. Så vi må fikse fem bursdagsgaver også, innenfor samme periode (ofte sammenslått for de voksne da, til en litt dyrere julegave, men ikke alltid, og aldri for kusinen, hun får alltid både bursdags- og julegave).

Jeg ordner også gave til ungene fra pappa, som setter inn penger til meg. Ingen innhogg i økonomien riktignok, men det må jo tenkes ut, kjøpes og pakkes inn det også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat