Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-17, 13:23   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anmeldte voldtekter og språkbruk i media

Takk for tips, Timar. Jeg har også nå meldt inn denne ved bruk av knappen.

Jeg synes dette er dypt tragisk faktisk. At journalister ikke er mer bevisste. Ved overskrifter som dette så er det med på å undergrave slike saker. Det er virkelig fortvilende at mange kvinner og menn ikke tør/ønsker/klarer å anmelde voldtekt og forsøk på voldtekt. Det er et samfunnsansvar å føre til at dette ikke er tabubelagt og at man automatisk ikke blir mistenkeliggjort.

Veldig gode eksempler, Mav, ingen hevder seg slått ned eller svindlet. Skjerpings til journalister!

Og så må man jo spørre seg - hvorfor gjøres dette? Burde det ikke ringe noen bjeller i hodet på journalister, som lever av språkets virkemidler? "Jeg skriver "hevder seg voldtatt", men "slått ned i taxikø"?!" En journalist jo vite forskjellen her...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat