Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-17, 15:34   #24
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To wolf or not to wolf

Jeg tror det også kan være greit å ha i bakhodet at ulven ikke bare dreper sau. Den tar andre dyr også, og den dreper flere dyr enn den spiser. Ja, ulven har en naturlig plass i norsk natur, men den går også utover naturmangfoldet på sin måte. Vi har levd i mange ti-år uten ulv i norsk natur og har innrettet både bosetting og husdyrhold etter det.

Jeg liker ikke latterliggjøringen verken den ene eller den andre veien. Det er lett å kaste seg over de blodtørstige jegerne, naive sauebøndene eller romantiske naturvernerne, men jeg tror vi skal huske på alle de som ikke står fremst på barrikadene.

Personlig er jeg ikke redd ulv, men så har jeg heller aldri truffet på en vill ulv i naturen. Jeg vet jeg ville vært skeptisk hvis det var store ulveflokker som strøk forbi husveggen min. Da hadde jeg ikke latt barna gå alene til skolen. Jeg har respekt for de som bor og lever med ulven tett på og som er redd.

Tallulah, jeg er også opptatt av kulturlandskapet som gror igjen. Vi trenger beitedyr. Også for å produsere mat på en bærekraftig måte. Utmarka i Norge er viktig.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat