Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-17, 23:49   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Mange (de fleste?) FP-ere er sikkert langt unna ennå, men når/om den tid kommer: Hva vil du bli kalt? Og hvorfor? Og ikke minst: Hvem bestemmer?

Vår eldste er 23, mellomste et 18, ingen har ikke fast kjæreste, og er (heldigvis ) ikke der at barn er aktuelt enda. Men vi har likevel snakket om dette med "tittel", og jeg har ytret ønske om å bli kalt farmor/mormor den dagen det evt. kommer barnebarn.
Ungene er helt fortørnet, de har vokst opp med bestemor og bestefar x 2, så farmor/mormor er helt fremmed for dem. For meg også, egentlig, jeg har også kun hatt bestemødre.
Det er derfor jeg vil være farmor/mormor. Slik vi har det i dag har vi 4 bestemødre i familien: mannens bestemor #1 (døde da mellomste var liten, men snakkes om fremdeles), mannens bestemor #2 (kalles bestemor av meg og mannen, barna sier oldemor), mamma (bestemor 007) og svigermor (bestemor 007-mannen). For meg er bestemortittelen oppbrukt og opptatt, det har ingenting med jeg ikke vil være gammel eller ikke vil innrømme at jeg er der i livet. Jeg har klare tanker og meninger om hvilken bestemor/farmor/mormor jeg ønsker å være når den tid kommer, men jeg er også klar på hvilken tittel jeg ønsker å ha. Noe ungene mine er uenig i.

Så: Hva vil du være? Eller spiller det ingen rolle hva "tittelen" blir?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat