Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-16, 07:09   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Besseggen med baby

Opprinnelig lagt inn av Frkdings78, her.

Jeg skal ikke gå alene��
Men må si jeg kanskje hadde ventet mer "positiv" respons. Som at; dette går fint. Ta bare med ditt og datt. Gå ruten fra båten og ikke til båten osv�� Men jeg var kanskje litt naiv og uvitende mtp Besseggen.
Har ikke gått der før. Er ikke cecile skog. Har gått gaustatoppen og det var ikke noe problem. Kunne fint hatt unge på ryggen da. Skjønner jo at Besseggen er noe helt annet.
Tenkte å ha med bæremeis. Ungen er rolig og tålmodig. Liker å sitte i bæresele.

Gaustadtoppen er en kortere og mindre krevende tur enn Besseggen. Turen over Besseggen er estimert til 8 t uten pauser og det er flere høydemetere. Jeg synes det er lenge å skulle sitte i bæremeis for et lite barn. I tillegg kommer det Minerva skriver. Dette er høyfjellet. Du kan oppleve vinter midt på sommeren. Så mitt råd ville være å få barnevakt til barnet og kost deg på tur, eller ventet til barnet er stort nok til å gå på egne bein. Besseggen blir nok liggende der noen år til.

Hvis du skal gå med baby:
Hvorfor vil du ha med deg babyen?
Kan du kart og kompass?
Har du utstyr og erfaring til å takle uforutsett vær?
Er du i god form?

Et alternativ kan være å ta båten til Gjenebu, overnatte der, rusle rundt i området ved hytta og ta båten tilbake til Gjendesheim. Området er jo kjempefint, og da kan barnet få bevege seg mer, så på steiner og blomster og slippe å sitte fastspent i 8 t ++. Og du får en tur til fjells.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat