Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-07, 21:45   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vil du gifte deg med meg - Ble veldig sulten her jeg sitter her jeg nå! Jeg vet at det kanskje er å banne i kirka, men jeg kunne godt tenkt meg å vite hvor lang tid det tar å lage...

Ja takk! Jeg må tilstå at min kjære lager middag vel så ofte som meg altså. Jeg synes det er morsommere å ta bilder enn å kokkelere. Takk for hyggelige tilbakemeldinger, det har faktisk tatt litt tid å forberede dette. Det er derfor jeg veldig gjerne vil at flere deltar med oppskrifter! Det er begrenset hvor hyppig jeg får oppdatert kokeboka sånn helt alene. Skal se om jeg får lagt til tidsbruk på rettene etterhvert Bauche.

Slenger inn et par bilder fra i fjor sommer. Noen har sikkert sett dem før.

Verdens beste pizza (er grillet)

Pizzasaus på slump:
- Tomatpuré
- Litt ketchup
- Bokstomater (press ut all saft gjennom en sil)
- Pizzakrydder/evt ferske urter
- Litt worchestersaus
- Bittelitt sukker

Pizzadeig
(Er litt usikker på om det er denne som ble brukt på bildet, men jeg vil tro at alle typer pizzadeig kan brukes.)

2 små pizzabunner
1,5 dl vann
20 g gjær
4 dl hvetemel
3 ss olivenolje
1 ts salt

Bland vann og gjær. Ha melet i en bolle. Hell over vannet. Arbeid deigen til den blir klisset og jevn. Ha i olivenolje og salt og elt videre til deigen er glatt og fin. Hvis deigen fremdeles virker klisset, kan du ha i litt mer mel. La deigen stå på et lunt sted i 1 -1 1/2 time før steking.

Lag en tynn pizzaleiv på ca 1/2 cm. Ha godt med mel under leiven, på den siden som treffer stekeplaten. Dette for å gjøre jobben med å få leiven over på grillen lettere. Man kan velge å steke pizzaen på begge sider før man har på fyllet. Vår erfaring er imidlertid at det er best å lage pizzaen ferdig før den puttes på grillen.

Mulighetene for ingredienser på pizzaen er utallinge. På varme sommerdager synes jeg spekeskinke, fersk mozarella, løk, cherrytomater og sopp er godt. Med ruccola, parmesan og hvitløksdressing oppå, hvis vi skal "ta den helt ut".

På grillen (men stekt på begge sider, slik at pizzaen blir litt vel tørr for vår smak):


Ferdig pizza (kun stekt på en side):

Med ekstra stæsj:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 26-03-07 kl 18:03.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat