Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-19, 13:30   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.426
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en hundespørsmålstråd, Havanais denne gang!

Jeg har hatt en lys (kremfarget) Havanais og var fast bestemt at jeg ikke skulle ha lys hund igjen. I hvert fall ikke lys i hodet. Det blir lett stygt under øyner og rundt munnen og jeg likte ikke det als. Tiden det tok var ikke så mye, men det ble uansett aldri helt bra. Vår var rimelig kortklippet, han ble klippet 3 ganger i året. Neste hund, som vi har nå, er mørk i hodet og det var et bevisst valg.

Vi har bare hatt hannhunder. Vår nåværende hund (annen rase) begynte, når han ble kjønnsmoden å markere inne. Han gjorde det bare to ganger, men i tillegg ble han ekstremt vilter, lyttet ikke og hadde det definitivt ikke godt med seg selv. Han satt og ulte i et vindu der han så hunder som gikk forbi (og det er veldig mange). Vi fikk nesten ikke kontakt med ham når vi gikk tur (skulle lukte, løpe etter tisper og andre hunder) og spiste nesten ikke. Vi gikk til veterinær raskt og vurderte kjemisk kastrering. Veterinæren anbefalte kastrering om vi ikke hadde tenk å avle på ham. Ham ble kastrert og har aldri tisset inne etter det og han har det så mye bedre med seg selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat