Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-18, 13:14   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Var det ikkje «Rikets sikkerhet» opp mot «terroristers rettar» som var starten på Listhaug-saken? Eg forstår rett og slett ikkje tankegangen i det partiet der.

Det er jo ingen tankegang - det vil si de gjør de tingene som sørger for de er populære ...

Da jeg leste om saken for første gang (og rett etterpå havnet i den der saken med han som jobbet med miljø som hadde to ulver på bryllupskaka), ble jeg helt lammet over hvor underlig verden er. Sandberg følger - som nokon sier - ingen rasjonell logikk, men en følelsesmessig en. Føles det godt for ham er det riktig, og da er det bare å argumentere i den retningen. Men for alle andre blir ting helt absurd ...

Jeg håper virkelig at noe av dette påvirker de som tar det som sies av både Listhaug og Sandberg for god fisk ... Saken er egentlig at de alle partiene er mer eller mindre populistiske. MDG og Rødt er litt i en særstilling, men ikke fordi de er bedre enn andre, mer det at de har hatt makt i så kort tid at de ikke er så affektert av å ha en politisk fortid.

Personlig opplever jeg saken som skremmende, nettopp fordi den blir så absurd . Jeg synes generelt at folk som styres veldig mye av følelser oppleves som skremmende. Har lett for å spotte de også (her må man vel være mer eller mindre blind da ...)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat