Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-18, 14:10   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til damer midt i 40-åra (43-47): Farger dere håret?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg er for gammel for å svare her men er litt sjokka over at du gjør det kun for morro skyld.

Har vurdert striping/lysning for å dempe nyansene ved grå hårstrå men det koster 1800,- første gangen og det må visst vedlikeholdes hver 6-8 uke og da koster det en tusing kun for stripene så det er ikke noe jeg kan gjøre for morro skyld. Jeg er uansett ikke villig til å betale for det siden jeg knapt nok er hos frisøren ila året og kan (hel)farge selv.

Jeg synes ikke hårstriping og farging uansett kan karakteriseres som noe annet enn noe man gjør for moro skyld. Ikke «må» man vedlikeholde det heller, det kommer jo an på både hvordan stripene legges og hvordan det ser ut når det vokser ut.

(De siste par gangene har jeg bleket striper i den lengste delen av håret, men de har ikke gått helt opp til hodebunnen, og så en del felter i den korteste delen, og så har jeg hatt blåfarge i det hele, sånn at stripene har blitt mest blå og resten bare har blitt mørkere med litt blåskjær. Når fargen forsvant, hadde jeg fortsatt blekede striper, men de gikk såpass greit inn i resten av håret at jeg så ingen grunn til å vedlikeholde dem. I det korteste håret forsvant de jo med neste klipp.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat