Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-23, 10:53   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den viktigste politiske symbolsaken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er veldig spent på inntaksmodell-debatten. At det må gjøres endringer er hevet over enhver tvil, men jeg synes forslaget som ligger på bordet nå virker helt underlig. Må innrømme at jeg knegger av de som er bekymret for at ungdom i Oslo ikke skal bry seg om skole og karakterer mer dersom inntaksmodellen blir endret. Som om ungdom i Oslo er alene i landet om å få gode karakterer.

Jeg tenker at den modellen som ligger på bordet vil gjøre at de som opplever press får det enda verre. Da må de jobbe enda hardere for å være blant de 50 % beste som søker seg til de skolene med høyest inntakskrav.

Snuppa går på en skole med høye inntakskrav, og sier at lærernes tilnærming til undervisning der forutsetter at samtlige elever både kan og vil. Så hun mener at de tre elevene pr klasse som kommer fra laveste inntaksgruppe vil få det helt forferdelig.


Jeg tror rett og slett ikke at problemet løses ved å endre inntaksordningen. Det hadde vært uhyre praktisk, men jeg tror ikke det er så enkelt (og billig). Jeg mener at det trengs mer penger og ressurser til de skolene med størst utfordringer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat