Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-20, 13:39   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matreiser m.m. - årets hjemmesommer

Jeg har en forkjærlighet for Ungarn, så jeg deler mitt forslag til en ungarsk aften.

Man kan begynne litt alvorlig å lese seg opp om hvordan Victor Orban er i ferd med å gjøre Ungarn til et svært lite trivelig sted for alle som ikke er enige med ham (og/eller renrasede). Men det er så depressivt så det skal man ikke gjøre for lenge.

Istedet kan man de den ungarske filmen "Om kropp og sjel". Den er virkelig god underholdning. Litt sær, slik "utenlandske" filmer som vinner Gullbjørnen ofte er, men definitivt severdig.

På en ungarsk aften bør man selvfølgelig spise gulasj. Her er en oppskrift jeg har brukt flere ganger, og som blir veldig bra. Jeg bruker denne bare som utgangspunkt, og pleier å tilsette en del mer grønnsaker som f.eks. gulrot og sellerirot.

Til dessert kan man egentlig spise uanstendige mengder med kake, men jeg slår et slag for kaken oppkalt etter hovedstaden - Budapest.

Veldig ungarsk blir det hvis du drikker deg dritings på palinka (aprikosbasert brennevin ... ja, ungarere er glade i aprikos), men jeg har egentlig aldri drukket noe særlig sprit. Derfor slår jeg heller et slag for denne veldig gode hvitvinen som slett ikke er så søt som man tror når man hører ordet tokaji.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat