Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-20, 23:26   #15
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matreiser m.m. - årets hjemmesommer

Jeg kan bidra med Berlin.

Kaféfrokost i Berlin er noe av det beste jeg vet. Den skal være litt overdådig, og inneholde godt brød, både mørkt og lyst, og rundstykker. Kokt egg, god ost, syltetøy, apfelsaft (eplemost), god kaffe/te. Kanskje også noe søtt, type pannekake/vaffel/kake.

På formiddagen kan man sette seg inn i tysk historie. Jeg er ikke supergod på tyske filmer, men Der Untergang er selvsagt en mulighet. Ellers finnes det spionfiømer fra den kalde krigen, og en film om ostalgi som kom for noen år siden. Mye annet også.

Til lunsj: steke Bratwurst, spise med lyst brød, diverse tilbehør og kanskje et glass øl med eller uten alkohol.

Shopping: gå på lokale bruktbutikker og lete etter et kupp.

Middag i Berlin trenger ikke være tysk. Kanskje en tyrkisk-inspirert aften med falaffel, grillet kjøtt, hummus og couscous?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat