Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-10, 23:10   #34
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg håper vi er på vei til å snike inn et forbud nå, ved at det ikke lenger er lov å selge tobakksvarer "over disk," slik at de som røyker faktisk må be om å få kjøpe.

Jeg tror også at dette vil kunne hindre at nye røykere kommer til - en 16-åring som vil være "kul" kunne fram til nå ganske nonchalant slenge et "røykekort" på samlebåndet, sammen med cola, potetgull og hva det nå måtte være, og håpe at vedkommende i kassa var sløv nok til å bare dra kortet gjennom uten å reflektere mer over hvem som kjøpte hva.

Nå, når samme 16-åringen fysisk må be kassapersonalet om å få kjøpe røyk, tror jeg lista vil ligge lavere for vedkommende i kassa til å be om bevis på at kunden er over 18 år.

Hva mener du med at 16 åringen må be kassapersonalet om å få kjøpe røyk? På butikken hvor jeg handler selger de jaggu alt mulig rart, til og med medisiner over den vensafe maskinen, og du bare trykker på noen taster og legger frem en lappe. Det burde absolutt vært strengere for å i det hele tatt få kjøpe røyk. Ble litt forbauset da jeg i dag hørte forslaget om forbud for de under atten for å røyke... De har i allefall ikke lov å kjøpe før de er atten, og på samme måte som med alkohol er det heller ikke lov å kjøpe til. For min del hadde jeg følt det var helt utmerket om det ble innført et forbud mot alkohol også. Det hadde vært helt supert. Nei til røyk, alkohol og dop i Norge.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat