Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-17, 11:43   #35
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili

Et viktig spørsmål her er jo hva politiet faktisk oppnådde ved å drive forumet i 11 måneder, på en aktiv måte der de selv delte overgrepsmateriale med forummedlemmene. I følge VG doblet antall brukerkontoer på forumet seg i denne perioden - fra en halv til en million. Mens politiet driftet nettstedet fikk f.eks. en video og bilder som viser overgrep mot en åtte år gammel jente nesten 800 000 visninger.

Det australske politiet sier at de sitter igjen med ei prioritert liste på 60-90 personer fra hele verden som de mener bør taes. Er ikke det litt lite, tatt i betraktning hvor lenge, og til hvor mange, politiet har drevet og delt overgrepsbilder/filmer av barn? De ønsker ikke å oppgi tall på hvor mange barn de har reddet, så det kan jeg ikke mene noe om. Jeg er ikke overbevist om at målet helliger middelet i denne saken.

Jeg synes det er ganske stor forskjell på å overvåke disse nettstedene og det å drive dem.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat