Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-17, 16:23   #40
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Selve jobben med å drive et nettsted er vel strengt tatt ikke mer krevende, enn å bare overvåke og samle inn informasjon.

Driftingen av serveren var det vel uansett Digital Pacific som stod for, ikke politiet? Det politiet gjorde var å fortsette med det nettstedets administratorer hadde gjort, inkludert å dele overgrepsmateriale.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Uansett, imponert og VGs journalister som har klart å avdekke arbeidsmetodene.

Har VGs journalister brutt loven underveis? Har de hacket en server? Er det i tilfelle noe vi ønsker å være imponert over?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Etiske utfordringer står politi og rettvesen foran hver dag, hele tiden, og jeg må nesten bare slå meg til ro med at avgjørelsen som tas er basert på vurderinger fra folk som vet mer enn det jeg gjør.

Hva mener du egentlig med den setningen her? Nei, du "må" slett ikke slå deg til ro. Det går helt fint an å stille spørsmål med hvordan ting er håndtert. Det kan for eksempel medføre at man får mer informasjon slik at man forstår hvorfor ting ble gjort, og dermed syns at det er akseptabelt. Men det motsatte kan også skje: Man mener politiet har opptrådt på en helt uakseptabel måte. Om min datter hadde blitt utsatt for overgrep hvor overgrepsbilder og -video av henne ble spredt av politiet, så kan jeg garantere deg at jeg ikke ville "slått meg til ro" med at jeg ikke visste nok, og at de som visste mer enn meg gjorde rett i å la overgrepsmaterialet bli spredt.

Denne saken er ekstremt tvilsom. I jakten på å ta bakmenn unngikk de å gripe inn i overgrepssaker de visste om. Jeg syns ikke det er OK, og det blir ikke mer OK om jeg får vite mer.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat