Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-17, 11:36   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SSB og Meyer-debatten, den bør vel tas på FP også?

Jeg er ikke uenig i at ansatte skal gis mulighet til å heve egen kompetanse, for å kunne fylle stillingen sin på en best mulig måte. Men i denne saken så handler det ikke om at forskerne er blitt byttet ut.

Derimot er avdelingen de tilhører blitt "slanket". Og så vidt jeg skjønner så er slankingen gjort på bakgrunn av visse gitte kriterier. Det ligger også innenfor arbeidsgivers styringsrett å benytte sine ressurser på en best mulig måte, innenfor rammene av lov og avtaleverk. Jeg kan heller ikke tenke meg at det er ukjent for forskerne at modellene de benytter er kritisert. Spørsmålet er da hvordan de har møtt denne kritikken intern. Det forteller ikke historien.

Jeg forutsetter at de som er flyttet er ansatt i organisasjonen, og ikke i den konkrete avdelingen, og at det ikke følger av arbeidsavtalen deres at de er ansatt til å utføre konkrete arbeidsoppgaver (siden de har valgt å ta saken ut i media på den måten det er gjort, fremfor å hevde at arbeidsgiver ikke har adgang til å flytte dem).

Jeg leste nettopp denne kommentaren av Eva Grinde: https://www.dn.no/meninger/2017/11/0...andrerregnskap Jeg syns hun har interessante poenger, som det er nyttig å ta med seg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat