Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-06, 23:41   #11
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagsoppskrifter

Denne har jeg lest her inne (tror det var fra Mim) men legger den ut her jeg . Har prøvd og den ble kjempegod, ikke vanskelig å lage. Jeg brukte elgkarbonadedeig

God ovnspanne
skrell 6-7 store poteter og del dem i små biter, kok dem i usaltet vann. I mens gjør du følgende: Skru ovnen på 200 C, stek kjøttdeigen sammen med løk og gulrøtter i små biter. Ha i kalkunpølsene i småbiter oppi pannen. Hell noen (3-4) dl. kraft i pannen (jeg brukte flytende buljongog vann), jevn med maizena brunjevner og ha i en ørliten dæsj med matfløte. Smak til med salt og pepper. Ha dette i en ildfast form. Ha i evt ekstra grønnsaker nå. Brokkolitopper, aspargesbønner, selleri osv.

Potene er sikkert møre nå, bruk mixmaster og mos sammen emd en klatt smør og litt melk og litt fløte. ha gjerne litt revet ost oppi mosen og smak til med salt og pepper. Bre mosen over formen og stek i 15-20 minutter.
Vi hadde brød ved siden av fordi jeg akkurat hadde bakt

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat