Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-11, 13:57   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster en komfyr av god kvalitet?

Jeg har nettopp kjøpt ny induksjonstopp og stekeovn til innbygging. Det var altså ingen hel komfyr, men jeg antar prinsippet er det samme. Jeg spurte en hvitevare-reparatør om råd og han sa følgende: "Kjøp noe med skikkelig kvalitet. Har du et begrenset budsjett, så velg god kvalitet med færre funksjoner og duppeditter. Styr unna billigmodeller med masse utstyr/funksjoner. Du får det du betaler for".

Jeg ville med andre ord heller valgt en god komfyr med litt mindre utstyr enn å prioritere f.eks. pyrloyse dersom budsjettet er litt begrenset. Min nye stekeovn har AquaClean og det funker bra nok for meg iallefall. For meg var det langt viktigere med en god varmluftfunksjon og ikke minst med STOR stekeovn. Det er veldig stor variasjon på størrelsen på stekeovnene, og jeg baker en del brød og ville ha en stor ovn. Jeg endte opp med Husqwarna Electrolux med ovnsvolum på 74 liter. Alternativet var en modell fra Miele, men den var bare 58 liter. Jeg vet ikke om man har samme størrelsesforskjellen på en tradisjonell frittstående komfyr, men det kan være verdt å sjekke ut. Det er utrolig irriterende å stå der med fire brød, men kun ha plass til tre av dem i ovnen!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat