Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-17, 09:33   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Jeg bruker å lage vaniljekrem av eggeplommene som blir til overs når jeg lager marengsen. Det er veldig lettvint og tar bare noen minutter, og da slipper jeg å kaste eggeplommene. Koker opp ca en halv liter melk med frøene og skallet fra en vaniljestang. Mens dette koker opp visper jeg sammen eggeplommene, 1dl sukker og 2ss maizena i en bolle (som tåler varme). Heller den kokende melka gjennom en sikt over i eggeblandinga mens jeg pisker kraftig. Så har jeg det tilbake i kjelen og varmer sakte opp til det tykner.

Problemet er selvsagt at den må avkjøles helt før den kan brukes, og at man må være i besittelse av, eller gå til anskaffelse av vaniljestang, og det har man ikke alltid tid og anledning til. Så det er selvsagt helt greit å bruke ferdig vaniljekrem også, den er jo veldig god, jeg har brukt den mange ganger.

Egentlig skal vel vaniljekremen blandes med pisket krem ja, som du skriver, men jeg bruker den bare slik den er, i ett lag først, og vanlig pisket krem oppå der.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat