Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-16, 13:45   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe".

Jeg tror at vi ville fått en enorm virkning bare ved et lite kutt i sykelønnsordningen. Det ville blitt enorme ramaskrik (akkurat som med fraværsreglene i videregående) men det ville funket som bare det. Ikke på alle, det ser vi med fraværsreglene også, men på samme måte som der, mener jeg at man da vil ha ressurser tilgjengelig for å hjelpe de som innstrammingene ikke funker på, altså de som ikke evner å gå på jobb selv om de går ned 10 % i lønn. Mange ville funnet andre måter å fikse livene sine på enn å bli hjemme fra jobb, mange ville klart å gå på jobb med vond skulder og fersk skilsmisse, det er jeg helt sikkert på.
Jeg ønsker ikke karensdager, det vil, som Charlie er inne på, ramme de med mindre fleksible jobber, gjerne de som tjener minst, og føre til mer smitte og potensielt farlige arbeidssituasjoner om folk drar på jobb med feber, uten å ha sovet etc. Det er langtidssykemeldingene som koster flesk, og altfor mange av dem handler om lidelser man ikke hjemme fra jobben av (tre uker, en måned, et halvt år) i andre land.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat