Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-09, 21:08   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg kan godt være tolerant overfor at folk ikke ønsker seg utenlandske flagg som en del av 17. mai-feiringen, så lenge de er tolerante over at noen ønsker og bruker det, og ikke f.eks. gjør/sier noe aktivt overfor barn som går med sitt hjemlands flagg under feiringen.

En av grunnene til at jeg ikke synes bursdagsfeiringsanalogien er så god, er at det er ikke én entydig "enhet" som har "bursdag" på 17. mai. Hvis f.eks. Sitron mener at det ikke passer seg med somaliske flagg, mens jeg synes det er et fint innslag, så er det ingen grunn til at hun har mer hun skulle ha sagt om saken enn jeg, ettersom det er like mye min nasjonaldag som hennes. (Og det samme gjelder f.eks. meninger man kan ha om hva slags påkledning som kan passe seg på 17. mai.) I et bursdagsselskap hos en privatperson blir det noe annet, da kan hovedpersonen ha en klar oppfatning om hvordan man bør kle seg og te seg, og da vil det være helt rimelig å forvente at gjestene oppfører seg deretter. Men "Norge" kan ikke ha en mening om dette, det er det bare vi individer som kan.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat