Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-15, 19:36   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster. Hvor ofte kan man gi Ventoline? (astma)

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Dersom hun ikke har en kjent astmadiagnose og opplever slike symptomer ville jeg ikke gitt av andres forskrevne medikamenter og i alle fall ikke holdt på med egenmedisinering i etterkant.
Jeg ville fått ungen hjem og kontaktet fastlege når den åpnet evt. legevakt dersom symptomene vedvarte eller økte.

Hun har ikke kjent astmadiagnose nei.Vi har hatt misstanke en stund da. Hun tok en spirometri for et halvår siden, men den slo ikke ut. Dette var også etter et lignende, men ikke like ille anfall. Da slo vi oss til ro med at det ikke var astma og innbilling/dårlig kondis. Nå var det ganske tydelig. Skal få henne til lege i mrg. så hun får egen medisin.

Hadde hun ikke blitt bedre eller blitt værre hadde vi ringt legevakt. Hadde vi vært hjemme hadde vi nok også ringt legevakt, det er bare at vi var på cup 1,5 time hjemmefra. Og hun har brukt medisinen en gang før så jeg vet at hun tåler den. Noe pollenallergi har hun heller ikke.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat