Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-15, 17:29   #246
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ser kjempegodt ut. Må prøves. Siden det er syre i - vær obs. på ikke å bruke en kjele som ellers bare brukes til å koke vann i, fordi syren kan få evt. kobber til å løse seg opp - den gode, gamle gløggforgiftningen

Jeg bruker en plastkasse fra Biltema som er godkjent for å oppbevare matvarer i.http://www.biltema.no/no/Hjem/Oppbev...se-2000021750/ Jeg orker ikke gå ut i boden for å måle, men en av størrelsene er nesten identisk med en kalkuneske. Neste år skal jeg kjøpe en med høyere kant, men siden kalkunen skal snus så tror jeg det går bra om ryggen ligger litt over laken nå. Jeg skal også kjøpe et lokk, nå har jeg den pakket inn i plast.

Det var umulig å finne helt usaltet kalkun, men har lest amerikanske nettsider til jeg blir sprø, og så mange hevder at de legger kalkunen i lake allikevel, bare med mindre salt og kortere tid. Det er full uenighet på om kalkunen skal "brines" eller om det er "wet brine" eller "dry brine" som er best. Finner helt motsatte tips om kalkunmiddag... som vanlig.

Passer perfekt å ha gjester 2. juledag. Jeg har trasket rundt og kokt lake, laget iskrem til desserten i morgen og spist ribberester i hele dag.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat