Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-15, 10:19   #250
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Vå kalkun veier 5.87 kg faktisk - den ble stor gitt. Vi er kun 2-3 voksne og 2 barn etter planen. Fuglen har nå stått i kjøleskapet under et fuktig (frossent!) håndkle siden i går kveld. Jeg tenkte dynke håndkleet i appelsinjuice i dag.

Jeg synes fortsatt det er en jungel der ute og så mange forskjellige tips at det er vanskelig å velge, men jeg tok rett og slett kontakt med ei venninne i USA i går - og fra henne fikk jeg dette tipset for mest vellykket tilberedning av kalkun: http://www.foodnetwork.com/recipes/alton-brown/good-eats-roast-turkey-recipe.html

Så jeg prøver meg på lake da. Tenkte putte fuglen i lake i morgen kveld og la den ligge over natten. I tillegg var jeg så heldig å få grandma Nita´s bread stuffing recipe, som høres veldig god ut, så den skal jeg prøve sammen med en av de som står i HI til Harriet. I tillegg blir det gulrøtter, rosenkål og poteter tenker jeg. Og en eller annen saus. Jeg får se om jeg takler å håndtere innmaten .

Forresten, begge stuffingene jeg har plukket ut serveres på siden (dvs. den ene kan stuffes hvis man vil) og skal evt. ikke inn i kalkunen under steking. Bør jeg stappe inn den ene stuffingen eller kan jeg velge å servere begge på siden og evt. bare putte et par appelsiner eller noe annet som hjelper med å bevare fuktigheten - hvilken jeg forstår er poenget?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 29-12-15 kl 10:26.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat