Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-17, 20:12   #394
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvordan er det mulig, også for FP-ere, å fortsette å leve som før når det gjelder forbruk og forurensende reiser når vi ser hva som skjer. En artikkel som oppsummerer:
https://www.nrk.no/urix/_-klimaendri...ang-1.13685321

Jeg lurer på om det kun var jeg som himlet med øynene over det følgende sitatet (min utheving):

Sitat:

Du kan se effektene av klimaendringene nå, og forskerne har i klartekst fortalt oss hvilken vei vi må følge. Alle har et ansvar, små og store, et moralsk ansvar, sa Pave Frans til en gruppe journalister som fulgte ham på flyet fra Colombia tilbake til Roma.

Rent personlig er jeg ganske oppgitt og demotivert, spesielt etter valget. Jeg har blant annet gamle og syke foreldre nordpå som jeg gjerne skulle besøkt oftere, men hvor det blir for omstendelig og ikke minst tidkrevende å skulle ta tog og buss annet enn i sommerferien. Enn så lenge holder jeg på at jeg ikke skal fly i privat regi, men jeg lurer veldig på hvor lenge jeg orker å fortsette. Når så alt for mange andre syns det er problemfritt å reise med fly - hvorfor skal jeg fortsette? Jeg personlig kan ikke berge klimaet. Jeg prøver å påvirke kolleger og venner, men jeg ender jo bare opp med å framstå som fanatisk.

Hvorfor i alle dager fremstår man som fanatisk når man egentlig gjør det eneste riktige?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat