Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-17, 07:01   #398
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nei, det er ikke lett dette...

Jeg må innrømme at det overrasker meg at det ikke er lett. For det burde virkelig være lett. Lett å velge bort umiddelbart nytelse nå til fordel for et klima vi faktisk kan overleve med.

Også blir jeg så ufattelig oppgitt. Det messes om at vi ikke kan forvente at folk skal ta riktige valg frivillig og vi kan ikke endre noen med moralisme, det må politiske føringer til. Og så gjennomfører vi et valg der det mest miljøfiendtlige partiet er den store vinneren.

Jeg er ennå sjokkert over den gangen jeg her på FP ble møtt med "reising handler om livskvalitet, mens kildesortering er lett for alle." da jeg kommenterte miljøbelastningen ved flyreiser. Kildesortering hjelper null og niks så lenge vi fortsetter å fly slik vi gjør. Og jeg ser det samme blant vegetarianere og veganere. Det er stolte av at de har tatt et miljøvennlig valg, men å fly mindre er samtidig totalt uaktuelt. Det er fullstendig irrelevant hvor lite kjøtt de spiser når de uansett koker kloden med flyreiser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat