Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-17, 10:10   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør konfirmantene med pengene de fikk?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Barnet har to kontoer (egentlig tre - en låst til bolig, men der står det omtrent 0. Det er en boligsparekonto, og den er egentlig bare opprettet fordi søsken fikk en sånn i gave, så da laget vi en for henne også, i tilfelle banken skulle slutte med dem. Det var ganske ok vilkår ) så hun har allerede en fjasekonto. Derfor tenker jeg det blir restriksjoner på konf pengene.

Telefonen har knust skjerm, så med mindre spareprosjektet hennes går i orden før neste år (det tror jeg, egentlig) kjøper hun nok ny tlf (her får de bare tlf nr .1, deretter må de spare selv). Ellers regner jeg med at pengene går til førerkort og evt boligsparing. Hun er også fullstendig klar over at det er lettere å få penger i gave i vår familie hvis man sparer til noe "ordentlig" enn hvis pengene går til fjas.

Å fjase bort tusenvis av kroner er bare. så. fullstendig. uaktuelt.

Jeg er med deg her. Et par år til mine skal konfirmeres. Eldste er flink til å spare.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat