Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-18, 13:04   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Det må satses enda mer på kompetansehevende tiltak for flyktninger/innvandrere sånn at flere kommer i raskere. Jeg mener at fullført grunnskole i introduksjonsprogrammet skulle ført til at man blir rettighetselev f.eks. Jeg vet om mange damer som ønsker å bli helsefagarbeidere som ikke kommer inn. De blir gående med ustabil lav inntekt som ekstrahjelp kombinert med sosialhjelp. Vi har vært heldige her jeg jobber og har hatt penger på budsjettet til å kjøpe sertifikat på buss/gods til en del av flyktningene som står uten noe formell kompetanse. De kommer seg i jobb. Uten noe kvalifikasjoner blir de stående utenfor ofte. I enda større grad enn andre arbeidssøkere fordi de mangler nettverk og kjennskap til norsk arbeidsliv.

Det må satses på ungdom og spes ungdom som faller ut av vgs.

Og så er jeg enig med esme. Det må tilrettelegges for at kan kombinere barn og arbeid. Da er ikke veien å gå å kjøre på med mindre rettigheter, økt deltid, mer midlertidige stillinger og kutt i sykelønn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat