Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 15:03   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?
Ja, det kunne vi fått til. Hvertfall i stor grad.

Slutte å kjøre bil i det daglige?
Vi kjører ikke bil i det daglige.

Slutte å kjøre bil til hytta?
Ja, det kan vi få til. Vi tar ofte tog eller båt allerede.

Slutte å fly på kjæresteturer?
Vi flyr ikke på kjærestetur.

Slutte å fly i jobbsammenheng?
Det er ikke opp til meg, men jeg kan godt være pådriver på å endre det. Vi flyr MYE, og endel av det ser jeg ikke at vi kan endre på, men noe kan vi selvsagt.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?
Vi har ikke familie som bor i flyavstand.

Slutte å kjøpe nye klær?

Tja, jeg ser ikke helt at det skal være mulig, men jeg har allerede tatt kraftig grep rundt klesinnkjøp, og har begrenset det veldig.

Slutte å kjøpe nye møbler?
90% av det vi har er brukt.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?

Nå er det ingen av oss som driver med sport som krever enormt med utstyr, men jeg er ikke villig til å kjøpe brukte joggesko, f.eks. Da vil jeg heller slutte med idrett som krever utstyr.

Om vi hadde kuttet ut flyingen i jobben, så tror jeg avtrykket vårt hadde vært minimalt, hvertfall sammenliknet med andre i Norge. Nå har vi valgt å bo trangt og sentralt, slik at vi ikke er avhengig av bil i hverdagen, og siden jeg flyr mye i jobben har vi kuttet ned på det privat. Fra én privatreise i året, til null. Sånn vil det ikke være for alltid riktignok.

Men det må jo systemer på plass! Jeg har ikke råd til å velge tog alltid, fordi det så godt som alltid er dyrere enn å kjøre bil. Om man vil at folk med vanlig inntekt skal ta gode miljøvalg, må de ikke være så veldig mye dyrere enn de dårlige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat