Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 15:05   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?
Her har eg godt innstrammingspotensiale, men i utgangspunktet er målet mitt å spise vegetarmat på vekedager. Det sklir ut i perioder med mykje stress og behov for lettvinte løysingar.

Slutte å kjøre bil i det daglige?
Eg er, slik helsa mi er pr. i dag, avhengig av bil eller taxi. Eg leter etter alternativ og skal mellom anna sjekke ut el-sykkel når skattepengane kjem.


Slutte å kjøre bil til hytta?
Nei. Vi reiser stort sett bare på korte ferier. Eg har flydd ein gong dei siste seks åra. Det er fleire faktorar som speler inn på bilbruk til ulike leigehytter, men eg vel bort flyferie til fordel for bilferie.

Slutte å fly på kjæresteturer?
Det har eg allereie gjort.

Slutte å fly i jobbsammenheng?
Ikkje aktuelt.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?
Ja, det har eg allereie gjort.

Slutte å kjøpe nye klær?
Eg er veldig bevisst mengden klede eg kjøper og held det på eit minimum.

Slutte å kjøpe nye møbler?
Både/og. Har generelt lite nye møbler. Mesteparten av heimen er møblert med møbler frå Finn.no.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?
Så sant det er praktisk mogleg, kjøper eg brukt.

Andre ting du er villig til å gjøre?
Bli meir bevisst matavfall og plast.
Fortsette å ha fokus på forbruk og kjøttspising.
Fortsette å vere bevist på kva eg kjøper og kjøpe mest mogleg brukt.
Elektronikk er unntaket. Her kjøper eg nytt. Men eg skifter ikkje yt for å ha nyaste modell, eg «bruker opp» elektronikken min.


Hvorfor/hvorfor ikke?

Si gjerne også noe om hva av dette du allerede gjør.


Jeg svarer selv i eget innlegg.[/quote]

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat