Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 15:31   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Får man kjøpt melkekukjøtt? Lett tilgjengelig? Jeg spiser forresten villtkjøtt når jeg blir tilbudt og har ingen betenkeligheter med det.

Jeg er forresten helt enig med deg i at dette ikke er noe som kan løses fra privat initativ. Og jeg skjønner godt at folk "gir opp" fordi det uansett føles håpløst. Jeg savner kjøtt veldig og grubler ofte på om det egentlig er verdt det når "alle andre" i verden gir fullstendig f...

Alt går i det vanlige systemet så alle melkekyr i Norge havner i butikkhyllene når karrieren er over. Men skal du vite at det er ku, må du nok kjøpe lokalt av noen du kjenner ja.
Norsk landbruk gir ca 100.000 arbeidsplasser i industri, transport, grossist og primærleddet (veterinærer, rådgivere, byråkrater, avløsere etc) og da er ikke selve bonden regnet med. En skal ikke tro at å kutte ut (altså ikke minske eller være langt mer bevisst) kjøtt er en mirakelkur.
Det er heller ikke nødvendig. Det vi burde gjort er å legge om måten kjøtt og melk produseres på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat