Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-19, 13:40   #161
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kampen mot rynkene

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Elixir har ikke nattkrem i ordets vanlige betydning, men de har kremer uten solfaktor. Jeg har prøvd en del produkter derfra, men det eneste produktet som virkelig er ride-or-die for min del, er Niactil 4%. Jeg har tynn, finporet hud som er sensitiv og sliter med å holde fuktbalansen, og denne føler jeg virkelig at hjelper.

ZO Skin er en medisinsk hudpleieserie, som har både ulike typer syrer og andre virkestoffer, etter hva huden trenger. Jeg tror man må til konsultasjon hos hudlege eller kosmetisk sykepleier (?) for å få kjøpt de sterkeste produktene. Jeg vurderer å få time hos hudlege selv pga. melasma, men jeg har jo som sagt veldig sensitiv hud, og tåler ikke så mye syrer osv før det blir krise...Men om jeg vil ha resept på tretinoin, er det veien å gå.

Det er bare å bestille time, så ser de hva du trenger. Jeg har også sensitiv og tørr hud, men bildene som ble tatt avslørte at jeg hadde mye større talgproduksjon enn jeg selv trodde, og fikk produkter deretter. De føltes helt feil i begynnelsen, jeg var så stram i maska at jeg knapt klarte å smile, men det gikk seg til og det virker som at huden har kommet i gang med å finne sin egen fuktbalanse. Men kuren er ikke for alle, den er kostbar, man må tåle å bli så rød og tørr at man ikke kan bruke sminke, kraftig avflassing i perioder og brennende følelse i ansiktet i begynnelsen. Men det går over, og premien er så og si plettfri hud som nesten ikke trenger sminke.
Jeg syns det var ganske tøft i begynnelsen, men har hatt så tett oppfølging av hudsykepleieren som jeg selv har følt behov for.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat