Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-17, 16:00   #46
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det å innse mine egne begrensninger i forhold til hva jeg kan og vet, er ikke å snakke meg selv ned. Det er å forstå at det til syvende og sist er vanskelig for meg å vite om noe er innenfor/utenfor i ukjente fagområder.

Det er klart at det er utfordrende at man må synes noe om ting man ikke har detaljkunnskap om, men hvis man ikke skal kunne ha meninger uten inngående kjennskap tror jeg de fleste av oss ikke kan uttale seg om så veldig mye - hvem vet? Kanskje teknokrati blir det nye demokrati?

Dette er jo grunnen til at fake news er så stort problem. Hva skal man tro? Hvem skal man tro på? Hvem er det egentlig som innehar kunnskapen? Når det gjelder politiet er jo dette en gammel organisasjon, som virker veldig hirarkisk. Selv ble jeg helt himmelfallen både da jeg leste boken Monika-saken, følger med i avisen om Erik Jensen (er han uskyldig burde politiet sette seg i en krok å skamme seg, er han skyldig burde politiet sette seg i en krok å skamme seg) og saken om ABB har jo vist store samarbeidsproblemer mellom forskjellige enheter. Jeg kjenner også til saker privat som jeg opplever som urovekkende (helt åpenbare saker henlegges på grunn av kapasitet. Jeg også er enig i at det er viktigere å etterforske mord fremfor innbrudd, men det er betenkelig at det ikke finnes tid til "enkle" saker).

Tror det vi ser blir verre, da tenker jeg at med et mer internasjonalt og globalt samfunn blir utfordringene større, mer komplekse og vanskeligere å arbeide med uten mye samarbeid.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat