Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-10, 00:10   #838
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Per Petterson - Ut å stjæle hester En underfundig bok egentlig. Jeg skjønner ikke helt alt oppstusset rundt denne og at den er oversatt til så mange språk og har fått så mange priser. Allikevel ble jeg dratt mot den igjen og igjen. Jeg ønsket å høre mer, selv om det egentlig ikke skjedde så mye. Så kanskje alt ligger i stemningen han klarer å skape? En bok jeg vil anbefale, selv om jeg syntes den var litt opphauset.

2. Sadie Jones - Utskudd. Hadde aldri hørt om hverken forfatteren eller boka. Det var en bok jeg lånte fordi de ikke hadde den jeg var på utkikk etter. Angret ikke et sekund. En svært gripende bok selv om den var lang (10 timer høytlesning). Jeg levde meg ordentlig inn i handlingen og klarte å ta og føle på stemninger og følelser. Sterkt å anbefale!

3. Linda Olsson - La meg synge deg stille sanger Jeg takker dere her i denne tråden for at jeg hørte på denne. Bare ved å lese bak på omslaget så appellerte den ikke noe særlig til meg, men jeg valgte den allikevel pga anbefalinger herfra. Det var en nydelig og stillferdig bok som grep meg. Og når jeg tenker meg om nå i etterkant så var bildene i mitt hode av denne gamle kvinnen og den unge kvinnen, et speilbilde av min mormor og meg selv (Uten at noe av historien ellers ville stemt på vårt forhold). En god og gripende bok!

4. Anna Gavalda - Saman er ein mindre aleine En bok jeg fikk anbefalt av ei på jobben. Begynnelsen syntes jeg gikk treigt, og siden jeg hørte den på digibok så er man rimelig prisgitt fortellerstemmen, og jeg likte ikke stemmen til Arnhild Litleré i det hele tatt. Det var en bok som tok over 17 timer å høre gjennom, men når jeg kom skikkelig inn i storyen så ble jeg betatt og klarte å unngå å irritere meg over stemmen. Skjønn kjærlighetshistorie.

5. Chelsea Cain - Ondskapens hjerte Spennende krimbok, hvor etterforskeren har gjennomlevd den verste terror og er sterkt preget av det.

6. Linda Olsson - Taushetens konsekvenser
Ikke så god som bok nummer 1, men allikevel en ganske fengslende bok. Jeg savnet litt mer forklaring på slutten da.

7. Per Petterson - Jeg forbanner tidens elv HÆ?! :hakeslepp: Slik satt jeg på slutten av digiboka og lurte på om batteriet tok slutt omtrent midt i en setning. Ikke en bok som engasjerte meg noe særlig så heldigvis varte den bare 5t 42min på digibok.

8. Håkan Nesser - Kvinnen med fødselsmerket Veldig god krim, fikk lyst til å lese/høre mer av denne forfatteren.

9. Are Kalvø - Våre vennar kinesarane Dette var en fornøyelig bok, lest av forfatteren selv. Det ble som å høre på et drøyt tre timer langt kåseri som allikevel ikke ble kjedelig.

10. Jo Nesbø - Sorgenfri Jeg hadde tenkt å høre disse bøkene i riktig rekkefølge, men så var ikke de eldste bøkene inne da, så da tok jeg den jeg fant. Denne var veldig bra, og gjorde ikke at jeg fikk noe mindre lyst til å lese/høre de andre hvertfall. Nå er jeg igang med Rødstrupe og venter på de to første. :hekta:

11. Jo Nesbø - Rødstrupe Spennende denne også, men kanskje litt mye fra krigens dager flettet inn da falt jeg litt ut. Men nå har jeg fått noen svar jeg lurte på i forhold til bok nr 4. Så gjenstår bok 1 og 2 da, før jeg får fortsettelsen!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat