Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-06, 14:47   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Tror du ikke? At man ikke bare plutselig kan klikke altså?
Ingen av oss vet vel om slikt ligger latent i oss eller ikke.

Jeg tror små barn er født med en personlighet, men ikke at de kan bli født grunnleggende onde. Alle barn blir sosialisert av foreldre og samfunnet, og noen barn blir møtt på veldig uheldige måter som hindrer dem i å utvikle seg normalt med tanke på både holdninger, oppførsel og moralutvikling. Disse barna blir til voksne som fortsatt sliter i forhold til samfunnet, og det vil være tydelig og ikke overaskende dersom noen av den kategorien skulle "klikke".
Andre blir utsatt for overgrep og vold og andre traumatiske ting, men fungerer tilsynelatende ganske bra. Så ut i fra at de fungerer tilsynelatende ganske bra, så kan jeg være med på at det ser ut som de plutselig klikker. Men likefullt er det noe som ligger bak. Det ulmende raseriet og alt det vonde av det de har opplevd og ikke fått utløp for.

Det ligger alltid noe bak en handling, det er jeg overbevist om. At alle og enhver av oss plutselig og uten den minste grunn kan finne på å klikke og gjøre noe slikt er jeg rimelig overbevist om at ikke går an. Jeg tror ikke et frisk menneske er en tikkende bombe.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat