Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-19, 10:44   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andelslandbruk?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg har vært andelshaver siden 2010 og elsker det!

Jeg lærer mye om dyrking hele tiden, og hos oss har vi workshops om bruk og konservering av grøden og om jordliv og annet relatert. Det kan være veldig sosialt (deltakelse på felles dugnader avsluttes alltid med kaffe og kake hos oss) eller fin alenetid eller sammen med barna hvis du styrer unna fellesdugnadene og gjør din innsats utenom.

Spør gjerne dersom det er noe spesielt du lurer på.

Det er ulike former for andelslandbruk. Hvilket er nærmest deg?

Så gøy. Jeg ser for meg at det kan være artig for barna og. Hvor mye grønnsaker får du ut av det, og koster det mye?

Gården jeg har kontaktet skal drive naturnært/regenerativt og anlegge skoghage, hva nå det er. De har planer om å ha bier og høner, og å dyrke frukt og bær etterhvert.
Det er en gård til i nærheten, og der driver de økologisk, bærekraftig og regenerativt. I tillegg er det en Inn på Tunet går med masse aktiviteter for barn, og fiskemuligheter. Ifølge nettsiden tar de inn 15 nye andelshavere i år så der er det kanskje mulig å bli med med en gang. Men jeg valgte venteliste hos den andre heller for å få litt mer tid på meg. Jeg har jo en tendens til å hive meg med på ting som høres spennende ut uten å egentlig være forberedt. Og da blir det fort for mye og jeg detter av lasset.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat