Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-18, 12:23   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordløse filmer?

The Bear husker jeg, er ikke den ekstremt trist? Den kan vi se. Og den The Red Turtle hørte jeg om tidligere, og de har jo et veldig bevisst forhold til å ikke bruke språk, faktisk!

Mange gode tips her, altså!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ingen tips, men må bare si: For et utrolig interessant spørsmål og for en morsom tilnærming til historiefortelling!

Ja, veldig!

Det begynte med at han mente at om man skulle skrive en bok basert på en ordløs film, ville den bli veldig kort. Så nevnte jeg at han nettopp hadde skrevet en novelle uten dialog, men han parerte med at den nettopp var ganske kort.

Så begynte vi å snakke om hvor mye man kan fortelle både med film og i bokform uten å gjengi samtaler eller tanker, og kom inn på hvordan kunstnere bruker slike begrensninger for å gjøre seg selv mer kreative. Vi snakket selvfølgelig om von Trier, White Stripes og Yves Klein. Så nå har han blitt bitt av dogmebasillen, og tenker masse på hvordan ulike ting kunne blitt om man kuttet ut en eller annen "ingrediens".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat