Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-22, 10:00   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg er så heldig og priviligert at jeg ikke er personlig bekymret for økt rente og økte priser. Vi kan stramme inn på endel av forbruket vårt og likevel betjene gjeld og økt rente. Men det betyr ikke at jeg ikke er bekymret.

Jeg er veldig bekymret for de sosiale og politiske følgene av historier som Floksas og veldig mange andre. Jeg synes det er vilt bekymringsfullt at vi ikke prioriterer matsikkerhet i Norge ved å ta vare på matjord og folka og kompetansen til å drifte den. Jeg er bekymret for den sosiale nøden og den politiske uroen som kommer til å komme, i Norge og ikke minst andre steder i verden med færre muligheter til å dempe de verste utslagene.

Krig er det dyreste verden kan drive med, rett og slett. I menneskelig lidelse, men også i ødeleggelser og ringvirkninger.

Jeg kan egentlig signere Heilo, her - jeg er så heldig at jeg slipper å være bekymret for meg og mine sånn personlig.
Men jeg synes jo dette er helt fryktelig, og jeg er redd for alt fra ødeleggelse av matjord, til forholdet mellom fredelige land på grunn av uenighet om hvordan flyktninger, energifordeling, militær støtte, matmangel osv. skal håndteres. Hva Putin kan finne på i fortsettelsen, og om Europa noen gang igjen vil ligne det Europa jeg har blitt vant med etter den kalde krigen (det er vel etter hvert temmelig lite sannsynlig).
Og så har det fått meg til å tenke på Star wars, av _alle ting_

Jeg føler ansvar for å "følge med", men prøver også å leve vanlig og ikke gi meg helt hen til tankene rundt dette.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat