Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-22, 11:59   #55
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2022

1. Karl Ove Knausgård: Morgenstjernen. En ny og uvanlig stor stjerne dukker opp på himmelen, og vi følger flere menneskers liv og levnet mens fenomenet inntreffer. Jeg likte den godt, og gleder meg til neste bok.

2. Sarah Penner: The Lost Apothecary. Flate karakterer og forutsigbar handling.

3. V. E. Scwab: The Invisible Life of Addie LaRue. Addie inngår en pakt med en ond kraft en gang på 1700-tallet. Hun får evig liv, men prisen er at ingen husker henne.

4. Johan Harstad: Max, Mischa og tetoffensiven. En fabelaktig murstein av en bok. Jeg leste den på hytta, med lange mellomrom mellom hver lesing, og gledet meg kraftig til hver gang jeg kunne dykke ned i den.

5. Steven Rowley: The Editor. James har fått antatt romanen sin, og som forlegger får han Jackie O. Gøy konsept.

9. J.K. Rowling: The Cursed Child. Lest for andre gang, men jeg husket virkelig ingenting da jeg begynte på nytt.

6. Steven Rowley: The Guncle. En has-been-hollywoodstjerne tar seg av onkelungene sine sommeren etter at de mistet moren sin. Litt teit i starten, men den tok seg opp.

7. Benedict Wells: Becks siste sommer. Skoletrøtt lærer, som helst vil være musiker, drar på roadtrip med musikalsk vidunderbarn (ungdom) og en kamerat som nettopp har rømt fra psykiatrisk sykehus. Morsom og lettlest, men ikke bare det.

8. Amor Towles: The Lincoln Highway. Jeg likte godt de to første bøkene til Towles. Denne var sånn meh.

9. Maggie O'Farrell: The Hand That First Held Mine.To kvinner fra ulike epoker forteller, og det veves finurlig sammen til slutt.

10. Emily J. taylor: Hotel Magnifique. Hotellet dukker på magsik vis opp ulike steder, og et fåtall personer blir invitert som gjester eller kan få ansettelse. Litt i slekt med The Night Circus, men ikke like bra.

11. Haruki Murakami: Killing Commendatore. Murakami på sitt beste.

12. Helle Helle: de. Jeg ser kvalitetene i boken, men jeg syns den var trist og mørk og gledesløs.

13. Gulraiz Sharif: Hør her'a. Morsom, rørende, lettlest og veldig god.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 12-08-22 kl 12:04.
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat